Companions: an aid, a crutch, a snag?

Here are a few of the comments from the Twitter conversation with Ken Wilson that led to this post. I have written about companions before but thought that this blog post might be useful to a lot of educators who have never seen them, never used them, as well as to many new TEFL teachers in Greece who may be […]

Η Ξένη Γλώσσα στον Εργασιακό Χώρο – Μύθοι και Αλήθειες

*Το άρθρο πρωτοδημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΚΕΡΔΟΣ και αργότερα αναδημοσιεύτηκε στην επιθεώρησηΞενόγλωσσης Παιδείας  Το σχετικά πρόσφατο στη χώρα μας ενδιαφέρον και η αυξημένη ζήτηση προγραμμάτων Ειδικών Γλωσσικών Μαθημάτων για Επαγγελματίες όπως έχει αποδοθεί στην Ελληνική ο όρος Language for Specific Purposes (LSP), είχε σαν αποτέλεσμα την ανάλογη αύξηση στην προσφορά για τέτοιου είδους μαθήματα από μεγάλη μερίδα ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών οργανισμών και μεμονωμένων καθηγητών.  Η επιλογή […]

The power of play for education and language development

R.F.Dearden’s (1967) definition of play,  ‘a non-serious and self-contained activity which we engage in just for the satisfaction involved in it’, suggests that any activity that takes the mind of the learners away from language as a focus, any activity which gives them enjoyment and satisfaction simply through participating in it can be called a game. Given this description, many activities […]