How I ended up teaching CLIL without realising it!

I am delighted to be introducing Alexandra Koukoumialou’s first blog post on our school blog. Alexandra’s  first contribution tells the story of a foreign language course which, unexpectedly, turned into a CLIL course ! Marisa Constantinides It all began as a Modern Greek as a Foreign Language Course! This is a story of what started as a simple, straightforward language […]

How not to teach English

Here are some of the things that still happen in many classrooms in Greece – do they also happen in other parts of the world? The teacher and the students talk to each other mainly using the students’ mother tongue. The teacher asks the students to read a text aloud. Then the teacher asks the students some questions. The teacher […]

Πως να διδάσκετε Αγγλικά χωρίς να μαθαίνουν οι μαθητές σας – 3

Το δεύτερο άρθρο αυτής της σειράς προκάλεσε διαφόρων ειδών αντιδράσεις. Κάποιοι το βρήκαν εξαιρετικό, άλλοι το βρήκαν καταθλιπτικό γιατί περιγράφει εικόνες από μια πραγματικότητα που ακόμη και σήμερα καλά κρατεί, άλλοι το διάβασαν και αδιαφόρησαν, κάποιοι το βρήκαν εξαιρετικά σκληρό – ελάχιστοι σχολίασαν και όσοι το έκαναν είναι συνάδελφοι. Ετσι λοιπόν, μαλλον αυτό το άρθρο ανγνώστηκε και εκτιμήθηκε μαλλον μονο […]